Reklama zewnętrzna – informacyjna rola totemów
Marketing zewnętrzny – informacyjna funkcja totemów
Reklama jest wszechobecna oraz nie da się od niej uciec. Można ją spotkać praktycznie wszędzie. Nie brakuje jej w czasie trwania przeróżnego rodzaju programów oraz filmów. W gruncie rzeczy co chwila można ją usłyszeć w radiu, gdy zachwala następne produkty niczym ósmy cud świata. Na ulicy można odnaleźć pełno budynków oblepionych plakatami i billboardami. Natomiast na ulicznych skrzyżowaniach reklama jest coraz częściej wyświetlana na telebimach lub totemach – totem informacyjny. A oraz nie brakuje osób rozdających ulotki lub pozostawiających pod wycieraczkami samochodów, zaś z kolei poczta elektroniczna jest często przepełniona propozycjami reklamowymi. Poza tym czasami dostajemy smsy z propozycją przeróżnych promocji. I tak dalej bez końca. Szczególnie że coraz bardziej kultowa staje się reklama pośrednia, inaczej taka co nie rzuca się w oczy oraz nieraz bywa niejednoznaczna. Po prostu długo tak wolno wymieniać. Wobec tego śmiało można ogłosić, że człowiek jest na nią skazany w coraz większym stopniu, albowiem naprawdę nie ma ucieczki od reklamy.